Emisije izpušnih plinov

Slovenija je edina država v tranziciji, ki ne dosega Kjotskih ciljev, naši največji neuspehi pri zmanjševanju toplogrednih plinov (TGP) pa so v prometu, ki je krivec kar za 25,4 % celotne količine TGP izpustov oziroma za 4,5 mio. tCO2 ekv.

Konec leta 2009 je bilo v Sloveniji registriranih 1.058.858 osebnih vozil, od tega jih večino ali 713.028 poganja bencin, 344.176 jih ima dizelski pogonski agregat, 1.596 pa ima homologirano plinsko napravo, 58 vozil pa poganja elektrika ali neka druga vrsta »goriva«. 

Predelava osebnih vozil na avtoplin (LPG) oziroma metan (CNG) predstavlja eno izmed možnosti za zmanjšanje emisij TGP. V primeru uporabe avtoplina se emisije CO v primerjavi z uporabo bencina zmanjšajo do 30 %, emisije CO2 do 20 %, emisije NOx pa za okoli 30 %.

Dizelski motor proizvede kar 20 krat več dušikovih oksidov in kar 120 krat več emisij drobnih delcev, kot primerljiv motor na avtoplin, ob uporabi avtoplina pa nastanejo zanemarljive emisije HC. Na drugi strani velja metan za najbolj čisto fosilno gorivo, kar pomeni da njegovo zgorevanje povzroča najmanj škodljivih emisij.

Emisije CO se zmanjšajo do 90 %, motor na metan proizvede do 60 % manj CO2 in do 90 % manj NOx, kot bi ga ob uporabi bencina, v primerjavi z primerljivim dizelskim agregatom pa se emisije NOx zmanjšajo do 50 %, občutno pa se zmanjšajo škodljive emisije drobnih delcev in sicer do 90 %.

Rezervacije!
Cena plina
že od 0,54€!
Eko center
+plusCard
Na strani uporabljamo piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo.